DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle : 37 500 $ CAD
HISTORIQUE DES ENCHÈRES
# de palette Date Prix
16906 31 oct. 2024 | 16 : 00 : 23 37 500 $
4518 31 oct. 2024 | 15 : 59 : 32 35 000 $
16906 31 oct. 2024 | 15 : 58 : 26 32 500 $
4518 31 oct. 2024 | 15 : 56 : 28 30 000 $
16906 31 oct. 2024 | 15 : 53 : 54 27 500 $
39241 31 oct. 2024 | 15 : 08 : 39 25 000 $
28038 31 oct. 2024 | 13 : 55 : 48 22 500 $ Enchère automatique
39241 31 oct. 2024 | 13 : 55 : 47 20 000 $ Enchère automatique
28038 31 oct. 2024 | 13 : 51 : 37 19 000 $ Enchère automatique
39241 31 oct. 2024 | 13 : 51 : 37 18 000 $ Enchère automatique
28038 31 oct. 2024 | 13 : 51 : 37 17 000 $ Enchère automatique
39241 31 oct. 2024 | 13 : 51 : 36 16 000 $ Enchère automatique
28038 26 oct. 2024 | 18 : 13 : 06 15 000 $ Enchère automatique

LOT 319

1937 -
Britannique

Pretty Tulips
lithographie sur papier
signé, titré, édition 123/200 et daté 1970
28 x 20 po, 71.1 x 50.8 cm

Estimation : 20 000 $ - 30 000 $ CAD

Vendu pour : 46 250 $

Exposition à : Heffel Toronto – 13 avenue Hazelton

PROVENANCE
Collection privée, London, Ontario

BIBLIOGRAPHIE
Scottish Arts Council, Estampes de David Hockney : 1954-1977, 1979, catalogue #115
Marco Livingstone, David Hockney, 2017, reproduit page 107


In 1970, the Whitechapel Art Gallery in London hosted a retrospective of David Hockney’s work, organized by Mark Glazebrook, one of Hockney’s earliest patrons. The exhibition showcased dozens of Hockney’s pieces and was accompanied by a catalogue attempting to list all his paintings produced in the previous decade, an impressive accomplishment for an artist still in his early twenties. This ambitious and costly project helped solidify Hockney’s reputation as a significant force in the British art world, and Hockney himself considered it a success, noting, “… seeing the whole body of his work, I think, is quite good for any artist. It’s a shock and you see all the faults, but you see the virtues too.”

To alleviate some exhibition costs, Hockney produced this lithograph, Pretty Tulips, in an edition of 200 – all of which sold out during the show. Pretty Tulips is a fine example of Hockney’s enduring fascination with objects of simple beauty, a theme which he is here revisiting after having spent the majority of 1969 producing the grandiose Grimm etchings. The title itself, with its modest descriptor “pretty,” underscores the work’s decorative and unassuming charm.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.